Kampanie marketingowe coraz częściej przenoszą się do świata wirtualnego. Jednak nie oznacza to, że zawsze warto rezygnować z działań outdoorowych. Tradycyjne reklamy wciąż są ważnym elementem świadomego kształtowania wizerunku firmy. Podpowiadamy więc, dlaczego warto połączyć działania online z tymi offline.
Dobra reklama to podstawa każdej kampanii marketingowej. Warto jednak zauważyć, że prym wiedzie obecnie marketing internetowy i to właśnie na niego decyduje się wiele marek, szczególnie tych mniejszych. Przenoszą one więc wszystkie swoje działania do social mediów i wyszukiwarek. Czy jednak zawsze ma to sens? Dowiedz się, dlaczego w wielu przypadkach najlepszą strategią jest połączenie działań internetowych z tymi poza siecią.
Połączenie działań przeprowadzonych w przestrzeni wirtualnej i tych, podejmowanych offline, może przynieść bardzo wiele korzyści. Jakich konkretnie? Przede wszystkim pozwala to na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Czasami grupa docelowa marki jest na tyle nietypowa lub różnorodna, że wybór tylko jednego strumienia komunikacji może okazać się niemożliwy. Jeśli więc zdecydujesz się na kampanię reklamową online oraz offline, pozwolisz większej liczbie klientów na zapoznanie się oraz zainteresowanie Twoją marką. Dodatkowo taka integracja komunikacji zapewni Twojej marce wykorzystanie jej całego potencjału marketingowego, co z pewnością wpłynie korzystnie na wyniki sprzedażowe.
Aby synchronizacja działań miała sens, należy jednak pamiętać o kilku istotnych aspektach. Najważniejszym jest przede wszystkim spójność. Kampania reklamowa w sieci oraz ta offline muszą ze sobą współgrać, ponieważ inaczej efekt może być całkowicie odwrotny do zamierzonego. Warto więc skupić się na przekazaniu w obu kanałach komunikacyjnych wartości, które reprezentuje marka, na przykład poprzez claim oraz dopasowane do niego hasła reklamowe. Planując działania marketingowe, musisz także pamiętać, że reklamy zarówno te w świecie rzeczywistym, jak i grafiki reklamowe w mediach, są już dość „opatrzone”, dlatego, jeśli chcesz skutecznie zwrócić uwagę odbiorcy, muszą być one intrygujące i niebanalne. W końcu podstawą „klikalności” i wysokiego miejsca w wyszukiwarkach, a także zainteresowanie potencjalnych klientów działaniami w outdoorze, jest ciekawy i wartościowy content.
Warto także podkreślić, że mimo ciągłego rozwoju social mediów, marketingu internetowego oraz SEO marketingu, reklamy tradycyjne wciąż posiadają wiele zalet. Zdarza się jednak, że o tym zapominamy. Przede wszystkim reklama zewnętrzna, taka jak na przykład billboardy, zwiększa widoczność i rozpoznawalność Twojej marki, a także wpływa na podświadome decyzje konsumenckie odbiorców. Pamiętaj jednak, aby skupić się na aspekcie wizualnym. Jest on niezwykle ważny, ponieważ reklama outdoorowa ma to do siebie, że potencjalni klienci oglądają ją zazwyczaj w biegu. Dlatego też tak ważne są kolory, kształty, skojarzenia, symbole i chwytliwe hasła, czyli wszystkie elementy, które utkną w podświadomości. Jeśli zaś chodzi o tekst – im mniej treści tym lepiej, ponieważ nie zapadną on w pamięci odbiorców tak dobrze.
Dodatkową zaletą reklamy w przestrzeni publicznej jest jej koszt. W porównaniu do innych nośników takich jak telewizja czy internet jest ona stosunkowo niedroga.
Zdjęcie główne: LinkedIn Sales Navigator/pexels.com