Z tą strategią stworzysz popularny kanał na YT!

Z tą strategią stworzysz popularny kanał na YT!
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Chcesz odnieść sukces na YouTube, ale nie wiesz, jak stworzyć popularny kanał i zacząć zarabiać prawdziwe pieniądze? Nie ma jednej sprawdzonej formuły na sukces na YouTube, ale w tym artykule damy Ci kilka praktycznych wskazówek, które z pewnością pomogą rozwinąć Twój kanał.

Systematyczna praca nad kanałem

Ważna jest regularna i systematyczna praca nad kanałem, najlepiej codziennie. Lista zadań, o których musisz pamiętać, obejmuje:

  • tworzenie, przesyłanie i optymalizację filmów;
  • komunikację z subskrybentami, odpowiedzi na komentarze;
  • śledzenie trendów;
  • monitorowanie statystyk filmów;
  • komunikację z innymi autorami;
  • doskonalenie umiejętności związanych z optymalizacją i edycją filmów, pisaniem scenariuszy itp.;
  • szukanie platform reklamowych i komunikację z reklamodawcami;
  • planowanie budżetu.

Nie jest to skończona lista, ponieważ w zależności od specyfiki tworzonego contentu może obejmować także inne równie ważne zadania, np. tworzenie rekwizytów czy pozyskiwanie specjalistów do występów gościnnych.

Wskazówki od specjalistów YouTube

YouTube przeanalizował materiały najlepszych twórców i sposób, w jaki wchodzą oni w interakcję ze swoimi odbiorcami. W ten sposób specjaliści platformy zidentyfikowali 10 podstawowych zasad skutecznej strategii tworzenia kanału na Youtube. Według nich treści powinny:

  1. Być warte udostępnienia. Musisz tworzyć angażujące treści, które Twoi widzowie pokochają i będą chcieli udostępniać znajomym.
  2. Być dostępne dla nowych odbiorców. Czy nowy widz, trafiając na jeden z Twoich materiałów, zrozumie jego treść bez oglądania innych? Jeśli tworzysz odcinkową serię, dobrym pomysłem będzie dodanie odnośników do innych odcinków, by nowy odbiorca łatwiej je znalazł.
  3. Budować dialog z odbiorcami. Upewnij się, że w Twoich materiałach jest element zwracania się bezpośrednio do odbiorców. Pomaga to budować z nimi więź, pogłębiać ich zaufanie i lojalność.
  4. Być spójne. Spójność może dotyczyć wielu aspektów – regularnej publikacji nowych treści, wspólnego formatu dla wszystkich wideo czy tych samych postaci pojawiających się w materiałach. Spójność pomaga stworzyć Twój własny styl, z którym będziesz mógł się identyfikować.
  5. Być zrównoważone. Twórz materiały na równym poziomie, zamiast silić się na jednorazowe ulepszenia formatu. Jeśli nie jesteś w stanie podnieść sobie poprzeczki na stałe, np. z powodu wysokich kosztów produkcji, pozostań na aktualnym poziomie.
  6. Być możliwe do znalezienia. Tutaj kluczowa jest optymalizacja tytułów i metadancyh, by odbiorcy mogli bez trudu znaleźć Twoje treści.
  7. Zawierać współpracę z innymi twórcami. Aby współpraca zakończyła się sukcesem, upewnij się, że Ty i Twój gość macie podobną grupę docelową. Dzięki zaangażowaniu innych twórców możesz poszerzać swoje zasięgi.
  8. Być interaktywne. Staraj się też angażować swoją publiczność w tworzenie kolejnych treści – zadawaj pytania, przeprowadzaj konkursy, zachęcaj do dzielenia się opiniami w komentarzach.
  9. Być ukierunkowane. Ważne jest, aby zrozumieć, kim są Twoi docelowi odbiorcy i czego mogą oczekiwać od Twojego kanału. Do kogo chcesz dotrzeć i dla kogo chcesz tworzyć materiały?
  10. Być autentyczne. Tematyka kanału musi być dla Ciebie interesująca. Jeśli wybierzesz temat pod swoich widzów, możesz szybko stracić motywację do tworzenia kolejnych materiałów.

Chociaż nie wszystkie te zasady są całkowicie niezbędne, im więcej z nich jesteś w stanie uwzględnić w swoich treściach, tym większa szansa, że zostaną one odkryte i udostępnione.

Zdj. główne: CardMapr.nl/unsplash.com

marketeersplus

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Zastosowanie chatbotów w e-commerce: Jak poprawić doświadczenie zakupowe klientów?
Zastosowanie chatbotów w e-commerce: Jak poprawić doświadczenie zakupowe klientów?
Zastosowanie chatbotów w e-commerce może znacząco poprawić doświadczenie zakupowe klientów.
Czy personalizacja komunikacji to przyszłość efektywnych działań promocyjnych?
Czy personalizacja komunikacji to przyszłość efektywnych działań promocyjnych?
Dowiedz się, jak personalizacja komunikacji może napędzać efektywne działania promocyjne. Artykuł ten dyskutuje, czy jest to trend, który będzie dominował w przyszłości.
Jak zastosować wytyczne dostępności w systemach CRM dla lepszej obsługi klienta?
Jak zastosować wytyczne dostępności w systemach CRM dla lepszej obsługi klienta?
Odkryj, jak poprawa dostępności w systemach CRM może zwiększyć satysfakcję klienta i przyspieszyć procesy biznesowe. Dowiedz się więcej o pracowaniu z wytycznymi dostępności.
Ostatnie wpisy