Social Media w pracy – jak je wykorzystać

Social Media w pracy – jak je wykorzystać
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

W niektórych firmach korzystanie z mediów społecznościowych nadal jest tematem tabu. Jednak coraz więcej firm otwiera się na korzystanie z social mediów przez pracowników.

Korzystanie z sieci społecznościowych w pracy zostało zbadane przez grupę pracuj.pl w ramach przygotowywanie raportu “Cyfrowa ewolucja kariery”. Aż 63% Polaków przyznaje, że korzysta z tego typu portali w godzinach wykonywania swoich obowiązków zawodowych. Tylko 1/3 ankietowanych nie wchodzi na sociale w pracy. Według badań ponad 30% pracowników przyznaje, że nie ma przyzwolenia na korzystanie z tego typu mediów w pracy. Z punktu widzenia pracodawcy, najważniejsze jest to, w jaki sposób pracuje zatrudniony. Raport pokazuje, że połowa osób przyznaje, że wykorzystuje media społecznościowe w pracy do celów prywatnych. Jak to wygląda z perspektywy osób zatrudniających? Aż 36% ankietowanych dopuszcza możliwość korzystania z mediów społecznościowych, jednak tylko do celów prywatnych. Wyniki raportu skomentowała Konstancja Zyzik, Talent Acquisition & Capabilities Development Manager w Grupie Pracuj:

Badanie wskazuje wyraźnie, że rozwój social media w naszym codziennym życiu ma wpływ na środowisko pracy. Dlatego stosunek pracodawcy do nich powinien być jasno określony, a także spójny z kulturą firmową. Jak pokazuje badanie, media społecznościowe bywają czasem po prostu ważnym narzędziem pracy. Dlatego pełny zakaz ich wykorzystywania współcześnie jest zazwyczaj złym wyborem. Pracodawca powinien natomiast jasno artykułować, do jakich celów pracownik powinien używać kanałów społecznościowych i z czego te zasady wynikają.

Źródło: materiały prasowe

Zdjęcie główne artykułu:

marketeersplus

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak zrozumieć i poprawić swoje umiejętności poznawcze: praktyczne wskazówki
Jak zrozumieć i poprawić swoje umiejętności poznawcze: praktyczne wskazówki
Podkręć zdolności intelektualne i naucz się efektywnie korzystać z możliwości swojego umysłu. Po przeczytaniu naszego artykułu poznasz praktyczne metody na poprawę umiejętności poznawczych.
Jak skutecznie zorganizować proces tworzenia swojego dzieła dyplomowego?
Jak skutecznie zorganizować proces tworzenia swojego dzieła dyplomowego?
Przeczytaj nasz przewodnik o tym, jak skutecznie zorganizować proces tworzenia swojego dzieła dyplomowego. Dowiedz się jak dobrze zacząć pracę, ustalić harmonogram i wykorzystać najlepsze metody i narzędzia badawcze.
Jak skutecznie mierzyć poziom motywacji wśród pracowników?
Jak skutecznie mierzyć poziom motywacji wśród pracowników?
Odkryj strategie i narzędzia do efektywnego mierzenia motywacji pracowników. Dowiedz się, jak identyfikować czynniki wpływające na zaangażowanie oraz jak rozwijać kulturę wspierającą produktywność zespołu.
Ostatnie wpisy