W niektórych firmach korzystanie z mediów społecznościowych nadal jest tematem tabu. Jednak coraz więcej firm otwiera się na korzystanie z social mediów przez pracowników.
Korzystanie z sieci społecznościowych w pracy zostało zbadane przez grupę pracuj.pl w ramach przygotowywanie raportu “Cyfrowa ewolucja kariery”. Aż 63% Polaków przyznaje, że korzysta z tego typu portali w godzinach wykonywania swoich obowiązków zawodowych. Tylko 1/3 ankietowanych nie wchodzi na sociale w pracy. Według badań ponad 30% pracowników przyznaje, że nie ma przyzwolenia na korzystanie z tego typu mediów w pracy. Z punktu widzenia pracodawcy, najważniejsze jest to, w jaki sposób pracuje zatrudniony. Raport pokazuje, że połowa osób przyznaje, że wykorzystuje media społecznościowe w pracy do celów prywatnych. Jak to wygląda z perspektywy osób zatrudniających? Aż 36% ankietowanych dopuszcza możliwość korzystania z mediów społecznościowych, jednak tylko do celów prywatnych. Wyniki raportu skomentowała Konstancja Zyzik, Talent Acquisition & Capabilities Development Manager w Grupie Pracuj:
Badanie wskazuje wyraźnie, że rozwój social media w naszym codziennym życiu ma wpływ na środowisko pracy. Dlatego stosunek pracodawcy do nich powinien być jasno określony, a także spójny z kulturą firmową. Jak pokazuje badanie, media społecznościowe bywają czasem po prostu ważnym narzędziem pracy. Dlatego pełny zakaz ich wykorzystywania współcześnie jest zazwyczaj złym wyborem. Pracodawca powinien natomiast jasno artykułować, do jakich celów pracownik powinien używać kanałów społecznościowych i z czego te zasady wynikają.
Źródło: materiały prasowe
Zdjęcie główne artykułu: