Czy działania SEO warto prowadzić na własną rękę?

Czy działania SEO warto prowadzić na własną rękę?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Prowadząc stronę WWW lub sklep internetowy dążymy nie tylko do maksymalizacji zysku, ale także do zwiększenia widoczności naszego miejsca w sieci poprzez wzmocnienie naszej pozycji w wyszukiwarce internetowej.

Pojawia się jednak zasadnicze pytanie – czy działania związane z pozycjonowaniem warto wykonywać samodzielnie, czy lepszym rozwiązaniem będzie w tym przypadku agencja SEO? Poszukajmy odpowiedzi na to pytanie.

Czym jest SEO?

W pierwszej kolejności musimy zrozumieć, czym tak naprawdę są działania SEO. Zgodnie z definicją, termin ten oznacza optymalizację strony internetowej pod kątem silnika wyszukiwarki – w taki sposób, by nasze miejsce w sieci znajdowało się jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania. Istotne w tym przypadku są przede wszystkim słowa kluczowe – wyrazy lub całe frazy, które internauci wyszukują w Google, a w przypadku których chcielibyśmy znajdować się jak najwyżej w wynikach, wyprzedzając naszą lokalną lub globalną konkurencję.

Poprzez SEO rozumiemy także optymalizację kodu strony WWW, by wyszukiwarka mogła w przejrzysty dla siebie sposób znajdować na niej treści, które będzie prezentować czytelnikom, a także budowanie linków. W tym przypadku mamy do czynienia z pozyskiwaniem na wartościowych stronach internetowych linków kierujących do naszej strony WWW, dzięki czemu wzmocnimy swoją pozycję w wynikach wyszukiwania, przy okazji zapewniając sobie swoistą reklamę.

Samodzielnie czy z pomocą agencji SEO?

Patrząc na powyższą definicję, można pokusić się o stwierdzenie, że nic nie stoi na przeszkodzie, by pozycjonować stronę WWW lub sklep internetowy samodzielnie. Niestety – nic bardziej mylnego.

O wiele bezpieczniej jest powierzyć to działanie fachowcom – bez względu na to, czy interesuje nas pozycjonowanie Magento, Ebexo czy też mamy blog na WordPressie lub korzystamy z dowolnej innej platformy. Agencja SEO ma tę ogromną przewagę, że doskonale odnajduje się w temacie pozycjonowania, a jej pracownicy na bieżąco śledzą wszystkie zmiany algorytmów wyszukiwarek internetowych. Co więcej – nabyte przez lata doświadczenie skutkuje łatwiejszym i szybszym działaniem, które i tak jest pracochłonne, a tym samym zabiera sporo czasu.

Prowadząc serwis internetowy lub sklep online o wiele lepiej skupić się w 100% na kontynuowaniu działalności, zlecając działania SEO firmie zewnętrznej – nie sposób bowiem równocześnie pozycjonować i rozwijać biznes, obie czynności wykonując dobrze.

Warto także pamiętać o tym, że w agencji zatrudnionych jest więcej osób, co pozwala na szersze podejście do zagadnienia, niż próba samodzielnego działania w zakresie SEO.

marketeersplus

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Reklama zewnętrzna: Billboardy, citylighty i inne formy promocji
Reklama zewnętrzna: Billboardy, citylighty i inne formy promocji
Reklama zewnętrzna jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych sposobów promocji. Dzięki swojej widoczności i szerokiemu zasięgowi, może skutecznie docierać do różnych grup odbiorców. Przyjrzyjmy się bliżej kilku popularnym formą reklamy zewnętrznej.
Co brać pod uwagę przy rozpoczęciu działalności e-commerce?
Co brać pod uwagę przy rozpoczęciu działalności e-commerce?
Sklepy internetowe i ogólnie pojęty handel e-commerce jest najprężniej rozwijającym się obecnie modelem biznesowym, szczególnie po pandemii Covid 19, kiedy […]
Znaczenie i korzyści płynące z wdrożenia standardów ISO 14001 i ISO 50001 w zarządzaniu firmą
Znaczenie i korzyści płynące z wdrożenia standardów ISO 14001 i ISO 50001 w zarządzaniu firmą
Artykuł analizuje zalety i implikacje stosowania standardów ISO 14001 i ISO 50001 w kontekście prowadzenia i zarządzania firmą. Poznaj, jak te standardy mogą przyczynić się do poprawy efektywności i zrównoważonego rozwoju Twojego przedsiębiorstwa.
Ostatnie wpisy