Czy działania SEO warto prowadzić na własną rękę?

Czy działania SEO warto prowadzić na własną rękę?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Prowadząc stronę WWW lub sklep internetowy dążymy nie tylko do maksymalizacji zysku, ale także do zwiększenia widoczności naszego miejsca w sieci poprzez wzmocnienie naszej pozycji w wyszukiwarce internetowej.

Pojawia się jednak zasadnicze pytanie – czy działania związane z pozycjonowaniem warto wykonywać samodzielnie, czy lepszym rozwiązaniem będzie w tym przypadku agencja SEO? Poszukajmy odpowiedzi na to pytanie.

Czym jest SEO?

W pierwszej kolejności musimy zrozumieć, czym tak naprawdę są działania SEO. Zgodnie z definicją, termin ten oznacza optymalizację strony internetowej pod kątem silnika wyszukiwarki – w taki sposób, by nasze miejsce w sieci znajdowało się jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania. Istotne w tym przypadku są przede wszystkim słowa kluczowe – wyrazy lub całe frazy, które internauci wyszukują w Google, a w przypadku których chcielibyśmy znajdować się jak najwyżej w wynikach, wyprzedzając naszą lokalną lub globalną konkurencję.

Poprzez SEO rozumiemy także optymalizację kodu strony WWW, by wyszukiwarka mogła w przejrzysty dla siebie sposób znajdować na niej treści, które będzie prezentować czytelnikom, a także budowanie linków. W tym przypadku mamy do czynienia z pozyskiwaniem na wartościowych stronach internetowych linków kierujących do naszej strony WWW, dzięki czemu wzmocnimy swoją pozycję w wynikach wyszukiwania, przy okazji zapewniając sobie swoistą reklamę.

Samodzielnie czy z pomocą agencji SEO?

Patrząc na powyższą definicję, można pokusić się o stwierdzenie, że nic nie stoi na przeszkodzie, by pozycjonować stronę WWW lub sklep internetowy samodzielnie. Niestety – nic bardziej mylnego.

O wiele bezpieczniej jest powierzyć to działanie fachowcom – bez względu na to, czy interesuje nas pozycjonowanie Magento, Ebexo czy też mamy blog na WordPressie lub korzystamy z dowolnej innej platformy. Agencja SEO ma tę ogromną przewagę, że doskonale odnajduje się w temacie pozycjonowania, a jej pracownicy na bieżąco śledzą wszystkie zmiany algorytmów wyszukiwarek internetowych. Co więcej – nabyte przez lata doświadczenie skutkuje łatwiejszym i szybszym działaniem, które i tak jest pracochłonne, a tym samym zabiera sporo czasu.

Prowadząc serwis internetowy lub sklep online o wiele lepiej skupić się w 100% na kontynuowaniu działalności, zlecając działania SEO firmie zewnętrznej – nie sposób bowiem równocześnie pozycjonować i rozwijać biznes, obie czynności wykonując dobrze.

Warto także pamiętać o tym, że w agencji zatrudnionych jest więcej osób, co pozwala na szersze podejście do zagadnienia, niż próba samodzielnego działania w zakresie SEO.

marketeersplus

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak zdobyć kwalifikacje w sektorze energetycznym: przewodnik dla początkujących?
Jak zdobyć kwalifikacje w sektorze energetycznym: przewodnik dla początkujących?
Przekształć swoją karierę z naszym przewodnikiem, który wyjaśnia, jak zdobyć niezbędne kwalifikacje w prężnie rozwijającym się sektorze energetycznym.
Jak skutecznie dobierać literaturę do pracy magisterskiej – praktyczne porady
Jak skutecznie dobierać literaturę do pracy magisterskiej – praktyczne porady
Odkryj sprawdzone metody doboru literatury na potrzeby pracy magisterskiej i dowiedz się, jak praktycznie je zastosować w swoim badaniu.
Jak wybrać idealną lokalizację dla swojego parku handlowego?
Jak wybrać idealną lokalizację dla swojego parku handlowego?
Zastanawiasz się, gdzie najlepiej zlokalizować swój park handlowy? Dowiedz się, jakie czynniki brać pod uwagę i jak znaleźć idealne miejsce, które przyciągnie klientów.
Ostatnie wpisy