Jak promować lokalną firmę na Facebooku?

Jak promować lokalną firmę na Facebooku?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Social media to obecnie jeden z filarów marketingu. Wiele osób może zastanawiać się jednak, czy promowanie lokalnego biznesu w ten sposób to dobry pomysł? Czy w ogóle ma sens? I jak się za to zabrać?

Jak zdobywać klientów na Facebooku, będąc lokalną firmą

W social mediach roi się od reklam. Obecnie firmy z niemal wszystkich branż wykorzystują platformy tego typu do promocji. Wielu przedsiębiorców nadal ma jednak spore obawy przed inwestowaniem w reklamę na Facebooku, inni zrazili się po nieudanych próbach promowania biznesu, w których często brały udział zewnętrzne agencje marketingowe. Dobrze przemyślana strategia prowadzenia swojego Facebooka jest mimo wszystko niezastąpionym narzędziem, na którym nawet lokalne biznesy mogą bardzo dużo zarobić i zaistnieć dla grona konsumentów. O czym należy zatem pamiętać, aby skorzystać z działań w social mediach?

1. Wybór fanpage’a

Nie zaznajomieni z tematem mogliby być zaskoczeni, że istnieje więcej niż jeden typ fanpage’a (konkretnie jest ich aż 6!), który dopasujemy do naszego biznesu na Facebooku. Krok ten jest o tyle ważny, że wybór konkretnej kategorii determinuje rodzaj algorytmu, który jest następnie przyporządkowany do naszej działalności. 

Jeżeli oznaczymy swoją firmę jako działalność ogólnopolską, możemy poniekąd utonąć w morzu podobnych ofert i nigdy nie trafić do naszych docelowych, lokalnych odbiorców. Przy wyborze biznesu lokalnego, algorytm będzie promował go w sposób do tego dostosowany.

2. Dane lokalizacyjne

Jeśli prowadzona przez nas firma posiada fizyczną siedzibę, warto dodać jej adres na mapce. Udostępnienie danych lokalizacyjnych jest dla biznesu lokalnego o tyle korzystne, że umożliwia potencjalnym klientom odnalezienie nas bezpośrednio poprzez katalog wyszukiwania Facebooka.

Screen z Facebooka
(źródło: Facebook)

3. Jakość publikowanych treści

Rodzaj materiałów i posty, które pojawiają się na naszym fanpage’u, to filar sukcesu na Facebooku. Jest to zdecydowanie aspekt, który wpływa na najważniejsze czynniki decydujące o sukcesie – budowanie relacji z klientem oraz kreowanie wizerunku marki. Wall to nasza wizytówka, mówiąca wiele o tym, jakie wartości reprezentuje dana firma i jakie jest jej podejście do konsumentów.

Spora ilość przedsiębiorców właśnie tutaj natrafia na największe trudności i decyduje się na zlecenie prowadzenia Facebooka firmie zewnętrznej. Tego typu posunięcia najczęściej okazują się chybioną inwestycją i w najlepszym razie wpływają na nasz wizerunek neutralnie. Treści publikowane na fanpage’u naszej firmy powinny być szczere, budować zaufanie i sympatię odbiorców, okazywać im zainteresowanie, wyrażać chęć ulepszania jakości produktów lub usług oraz jakości komunikacji.

4. Cierpliwość i konsekwencja

Telefon z otwartą aplikacją Facebooka i laptop
(fot. Timothy Hales Bennett, źródło: unsplash.com)

Promowanie swojego biznesu na social mediach to zdecydowanie nie cudowna recepta na błyskawiczny sukces. Wiele osób jest zawiedzionych swoimi wynikami osiąganymi na Facebooku, wnioskując na ich temat zaledwie po kilku miesiącach użytkowania platformy w tym celu. 

Prawda jest jednak taka, że budowanie marki przez serwisy społecznościowe wymaga czasu, a bliskich relacji z klientem nie wypracujemy dzięki kilku postom. Obecnie użytkownicy oczekują zupełnie innych jakości interakcji, a na ich zainteresowanie musimy sobie zasłużyć, bo konkurentów rywalizujących z nami jest wielu.

Co to daje?

Uważnie i konsekwentnie prowadzony fanpage na Facebooku staje się niezwykle silnym narzędziem promocyjnym oraz szansą dla lokalnych biznesów aby w przyszłości stały się rozpoznawalnymi brandami na ogólnopolską skalę. 

Według sondaży, ponad 70% konsumentów przed ostateczną decyzją o wyborze danego usługodawcy lub danej firmy sprawdza jego profil facebookowy. Reklamując się i udzielając w social mediach wchodzimy w interakcje z ludźmi, dajemy im szansę na polubienie naszego profilu, a dobra opinia o firmie wśród znajomych potencjalnych klientów to najlepsza dźwignia do sukcesu.

Zdjęcie główne artykułu: fot. Tim Mossholder, źródło: unsplash.com

marketeersplus

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak wybrać odpowiednią wykładzinę do swojego domu lub biura?
Jak wybrać odpowiednią wykładzinę do swojego domu lub biura?
W tym artykule przedstawimy kilka istotnych czynników, które warto wziąć pod uwagę podczas wyboru odpowiedniej wykładziny.
W jaki sposób działają programy lojalnościowe B2B?
W jaki sposób działają programy lojalnościowe B2B?
Programy lojalnościowe B2B są coraz częściej stosowane przez firmy w celu budowania trwałych relacji z klientami oraz zwiększania ich zaangażowania i lojalności.
Jak efektywnie korzystać z korepetycji online z matematyki: przewodnik dla uczniów i rodziców
Jak efektywnie korzystać z korepetycji online z matematyki: przewodnik dla uczniów i rodziców
Odkryj skuteczne sposoby na naukę matematyki dzięki korepetycjom online. Poradnik zapewnia praktyczne porady dla uczniów i rodziców na wszystkich etapach procesu edukacyjnego.
Ostatnie wpisy