Prowadząc stronę WWW lub sklep internetowy dążymy nie tylko do maksymalizacji zysku, ale także do zwiększenia widoczności naszego miejsca w sieci poprzez wzmocnienie naszej pozycji w wyszukiwarce internetowej.
Pojawia się jednak zasadnicze pytanie – czy działania związane z pozycjonowaniem warto wykonywać samodzielnie, czy lepszym rozwiązaniem będzie w tym przypadku agencja SEO? Poszukajmy odpowiedzi na to pytanie.
W pierwszej kolejności musimy zrozumieć, czym tak naprawdę są działania SEO. Zgodnie z definicją, termin ten oznacza optymalizację strony internetowej pod kątem silnika wyszukiwarki – w taki sposób, by nasze miejsce w sieci znajdowało się jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania. Istotne w tym przypadku są przede wszystkim słowa kluczowe – wyrazy lub całe frazy, które internauci wyszukują w Google, a w przypadku których chcielibyśmy znajdować się jak najwyżej w wynikach, wyprzedzając naszą lokalną lub globalną konkurencję.
Poprzez SEO rozumiemy także optymalizację kodu strony WWW, by wyszukiwarka mogła w przejrzysty dla siebie sposób znajdować na niej treści, które będzie prezentować czytelnikom, a także budowanie linków. W tym przypadku mamy do czynienia z pozyskiwaniem na wartościowych stronach internetowych linków kierujących do naszej strony WWW, dzięki czemu wzmocnimy swoją pozycję w wynikach wyszukiwania, przy okazji zapewniając sobie swoistą reklamę.
Patrząc na powyższą definicję, można pokusić się o stwierdzenie, że nic nie stoi na przeszkodzie, by pozycjonować stronę WWW lub sklep internetowy samodzielnie. Niestety – nic bardziej mylnego.
O wiele bezpieczniej jest powierzyć to działanie fachowcom – bez względu na to, czy interesuje nas pozycjonowanie Magento, Ebexo czy też mamy blog na WordPressie lub korzystamy z dowolnej innej platformy. Agencja SEO ma tę ogromną przewagę, że doskonale odnajduje się w temacie pozycjonowania, a jej pracownicy na bieżąco śledzą wszystkie zmiany algorytmów wyszukiwarek internetowych. Co więcej – nabyte przez lata doświadczenie skutkuje łatwiejszym i szybszym działaniem, które i tak jest pracochłonne, a tym samym zabiera sporo czasu.
Prowadząc serwis internetowy lub sklep online o wiele lepiej skupić się w 100% na kontynuowaniu działalności, zlecając działania SEO firmie zewnętrznej – nie sposób bowiem równocześnie pozycjonować i rozwijać biznes, obie czynności wykonując dobrze.
Warto także pamiętać o tym, że w agencji zatrudnionych jest więcej osób, co pozwala na szersze podejście do zagadnienia, niż próba samodzielnego działania w zakresie SEO.